Data ultimei actualizări: 27-Mai-2021
Va rugăm să citiți cu atenție informațiile prezentate în acest document.
Ne dorim să fiți pe deplin mulțumit atunci când achiziționați produse online, iar dacă nu sunteți încântat de produsele parafarmaceutice cumpărate, le puteți returna* și noi va vom înapoia contravaloarea acestora.
Atentie! Conditiile de retur se refera la achizitia online a produselor parafarmaceutice. Medicamentele nu pot fi returnate!
e-apotheka.ro face eforturi permanente pentru păstra acuratețea informațiilor din prezentările de pe site. Rareori acestea pot conține mici inadvertențe: fotografia are caracter informativ și poate conține accesorii neincluse în pachetul standard, culoarea poate fi diferită, unele specificații pot fi modificate de producător fără preaviz sau pot conține erori de operare. Va stăm oricând la dispoziție pentru eventuale clarificări și soluționări ale sesizărilor dumneavoastră, la adresa de email apotheka@e-apotheka.ro
FORMULAR DE RETUR: https://www.e-apotheka.ro/formular-retur-produse
CADRUL LEGAL, DREPTUL DE RETRAGERE ȘI EXCEPTĂRILE PREVĂZUTE DE LEGE
Conform Oug nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii consumatorul are dreptul* să notifice în scris comerciantul că renunță la cumpărare (că vrea să returneze parțial sau total), fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului.
*Consumatorul nu poate denunța unilateral (nu poate returna), în condițiile art. 16, lit. d), e), f), OUG 34/2014, contracte de furnizare a unor produse care, prin natura lor, nu pot fi returnate (de exemplu: suplimente desigilate, produse cosmetice desigilate, testate) sau care se pot degrada ori deteriora rapid si anume: hrană bebeluși (lapte, piureuri, sucuri, etc.), produse de igienă intimă și produse care vin în contact cu mucoasele/pielea (de exemplu: pompe san, protecții mameloane, irigatoare, biberoane, suzete, tetine, cănuțe bebe, jucării dentiție, chiloți de unică folosință, bustiere, sutiene, termometre rectale, nebulizatoare, aspiratoare nazale, centuri postnatale, scutece, dus bucal, periute de dinti, rezerve de periute de dinti, produse de igiena intima, vibratoare, etc.).
APLICABILITATE
Dreptul de retur se aplică doar produselor parafarmaceutice (non-farma) comandate și plătite prin intermediul site-ului e-apotheka.ro. Reglementările OUG 34/2014 cu privire la dreptul de retur al consumatorului, nu se adresează persoanelor juridice și persoanelor ce ridică de la sediul APOTHEKA produsele comandate și achitate.
→ Pentru returul TOTAL sau PARȚIAL al unei comenzi, trebuie să înregistrați în contul de client, o cerere de returnare. Pentru înregistrarea acestei cereri, aveți disponibil în contul de client, la secțiunea Comenzi, în istoricul comenzii, butonul Returnează produse din comandă. După înregistrarea cererii de retur, primiți din partea unui operator indicațiile necesare (confirmarea acceptării returului conform condițiilor afișate pe site, modalitatea de returnare, adresa pentru retur, notificările cu privire la returul sumei achitate, etc.) pentru efectuarea returului (primiți răspuns la emailul trimis, va rugăm să verificați și folderul spam al emailului dumneavoastră) → e-apotheka.ro va înapoia contravaloarea produselor returnate (folosind aceeasi modalitate de plată precum cea utilizată de consumator pentru tranzacţia iniţială) în cel mult 14 zile de la data denunțării în scris a contractului, dar nu înainte de data recepționării bunurilor, suma înapoiată conțînând taxa de transport doar in cazul returului total.
RETUR TOTAL - În cazul în care clientul returnează toată comanda, E-apotheka.ro va returna contravaloarea produselor comandate și a costului de transport pentru expedierea coletului. Atenție, costul de transport pentru returul produselor către E-apotheka.ro va fi suportat de clientul care a solicitat returul. Returul produselor se face prin orice firmă de curierat preferată de client respectând detaliile menționate în emailul primit după înregistrarea cererii de retur.
RETUR PARȚIAL - În cazul în care clientul returnează parțial și păstrează unul sau mai multe produse, E-apotheka.ro va returna numai contravaloarea produselor pe care clientul dorește să le returneze, fără să returneze taxa de transport pentu expediție. Atenție, și în cazul acesta taxa de transport pentru returnarea produselor este suportată de client. Returul produselor se face prin orice firmă de curierat preferată de client respectând detaliile menționate în emailul primit după înregistrarea cererii de retur.
Va rugăm să ambalați cu grijă produsele returnate, COMAY SRL nu va returna contravaloarea produselor în cazul în care acestea sunt deteriorate pe timpul transportului.
Dacă doriți să primiți detalii suplimentare va rugăm să ne contactați la adresa de email apotheka@e-apotheka.ro sau pe pagina de facebook la https://www.facebook.com/Farmaciile-Apotheka.ro.
Dreptul de retragere și exceptările prevazute de lege
Dreptul de returnare se aplică numai produselor parafarmaceutice comandate și plătite prin intermediul site-ului E-apotheka.ro. Reglementările OUG 34/2014 cu privire la dreptul de retur al consumatorului, nu se adresează persoanelor juridice și persoanelor ce ridică de la sediul comenzi.e-apotheka.ro produsele comandate și achitate.
CONFORM OUG NR. 34/2014 PRIVIND DREPTURILE CONSUMATORILOR ÎN CADRUL CONTRACTELOR ÎNCHEIATE CU PROFESIONIȘTII
"Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului".
Ca atare, consumatorul are dreptul ca, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produselor comandate și plătite prin site, să notifice în scris SC COMAY SRL înregistrând cererea de retur folosind butonul → Returnează produse din comandă ← (disponibil în contul de client, la secțiunea Comenzi, în istoricul comenzii) sau prin trimiterea unei solicitări prin email la adresa apotheka@e-apotheka.ro in care sa informeze asupra deciziei sale de a renunța la produsele comandate, fără obligativitatea invocării unui motiv anume. SC COMAY SRL are obligația să returneze în termen de 14 zile calendaristice contravaloarea produselor comandate, dacă acestea au fost achitate, dar nu înainte de data recepționării bunurilor.
*Consumatorul nu poate denunța unilateral (nu poate returna), în condițiile art. 16, lit. d), e), f), OUG 34/2014, contracte de furnizare a unor produse care, prin natura lor, nu pot fi returnate (de exemplu: suplimente desigilate, produse cosmetice desigilate, testate) sau care se pot degrada ori deteriora rapid si anume: hrană bebeluși (lapte, piureuri, sucuri, etc.), produse de igienă intimă și produse care vin în contact cu mucoasele/pielea (de exemplu: pompe san, protecții mameloane, irigatoare, biberoane, suzete, tetine, cănuțe bebe, jucării dentiție, chiloți de unică folosință, bustiere, sutiene, termometre rectale, nebulizatoare, aspiratoare nazale, centuri postnatale, scutece, dus bucal, periute de dinti, rezerve de periute de dinti, produse de igiena intima, etc.).
Diminuarea valorii bunurilor returnate conform OUG NR 34/2014 Art. 14, Alin. 3
Consumatorului i se oferă dreptul de a se retrage (dreptul de retur; exceptie facand cazurile de mai sus) în cazul achizițiilor cu livrare la domiciliu sau în pachetomat, tocmai pentru că nu are posibilitatea de a vedea produsele înainte de încheierea contractului, din același motiv i se permite să testeze și să verifice produsele pe care le-a cumpărat în măsură în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al acestora.
Astfel, pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al acestora, consumatorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze la fel cum i s-ar permite într-un magazin fizic. În cazul produselor electronice, electrocasnice acestea pot fi probate prin pornirea și oprirea acestora și nu prin folosirea în scopul pentru care au fost produse. Așadar, în timpul perioadei de retragere de 14 zile, consumatorul trebuia să manipuleze și să inspecteze produsele cu grija necesară.
Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produsului care rezultă din manipularea necorespunzatoare a acestuia, alta decât cea necesară pentru determinarea naturii, calității și funcționarii produsului.
Acțiunile care duc la diminuarea valorii produsului returnat sunt următoarele:
Atunci când la recepționarea returului se constată faptul că produsul prezintă urme de folosință ce pot cauza diminuarea valorii, produsul este trimis furnizorului spre verificare pentru a constata dacă a fost manipulat corespunzător, iar valoarea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit. Diminuarea valorii produsului returnat în funcție de deteriorarea acestuia poate fi făcută până la 90% din valoarea inițială.